Słaby hamulec ręczny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • stats
    Classic
    • 2010
    • 25

    Słaby hamulec ręczny

    Zamieszczone przez loru
    Zamieszczone przez bzyq_74
    Kierownik z Tico cały czas na lewym pasie :evil: Pozytywna reakcja dopiero na klakson.
    było go minąć prawym i nie robić scen.
    A po co, skoro należy uczyć takich jak się jeździ :P Policja już chyba zapomniała o akcji "prawy pas" na DK88. lacze
  • Spendra
    Ambiente
    • 2009
    • 119

    #2
    Słaby hamulec ręczny

    Witam wszystkich.

    Po przeglądzie technicznym diagnosta uświadomił mnie, że trzeba poprawić ręczny bo słabo bierze.
    Mam pytanie do tych którzy więdzą lub mogą mnie poinstruować jak zrobić to samemu i czy wogulę warto się brać za to, czy podjechać to jakiegoś warsztatu.

    Dodam, że tarcze i klocki byly wymieniane na tyle 3 miesiące temu na nowe.

    Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam.
    ------------------------------------------------------
    1.9 TDI 110 KM SLX /2000r Srebrny Hatchback
    President Johnny II na pokładzie

    Komentarz

    • czarny_wwa
      Rider
      • 2008
      • 411
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Spendra, w tunelu środkowym masz popielniczkę dla osób siedzących na tylnej kanapie. Po jej wyjęciu ukarze się Twoim oczom śruba regulująca naprężenie linki hamulca ręcznego. Z tego co dobrze pamiętam potrzebny ci będzie klucz płaski 10.

      Co do samego naprężenia. Hamulec ręczny winien być zaciągnięty maksymalnie na trzecim ząbku, czyli pyk, pyk, pyk i dalej nie idzie, a auto jest unieruchomione

      :idea: Nie zapomnij po całym zabiegu naprężenia linki sprawdzić, czy auto bez zaciągniętego hamulca ręcznego swobodnie się toczy. Jest to istotne, aby nie przedobrzyć, aby jednym słowem nie spalić klocków.

      Mam nadzieję, że pomogłem

      Powodzenia

      Komentarz

      • firmek
        Rider
        • 2008
        • 477

        #4
        Tak przy okazji, czy w aucie z bebnami podciagniecie hamulca recznego moze miec wplyw na twartosc pedalu hamulca?

        Komentarz

        • czarny_wwa
          Rider
          • 2008
          • 411
          • Octavia III combi (5E5)
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          #5
          Zamieszczone przez firmek
          Tak przy okazji, czy w aucie z bebnami podciagniecie hamulca recznego moze miec wplyw na twartosc pedalu hamulca?
          Może się nie znam, niech mnie ktoś poprawi, ale hamulec pomocniczy nie ma wpływu na twardość pedału hamulca roboczego. Nie istotne jest w tym przypadku, czy jest to Octavia z bębnami, czy z tarczami.

          Komentarz

          • martino
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 974

            #6
            Zamieszczone przez czarny_wwa
            Może się nie znam, niech mnie ktoś poprawi, ale hamulec pomocniczy nie ma wpływu na twardość pedału hamulca roboczego. Nie istotne jest w tym przypadku, czy jest to Octavia z bębnami, czy z tarczami.
            chyba jednak ma znaczenie..... ale na wysokość pedału... ale niech się mądrzejsi wypowiedzą
            Martino
            125 KM /272 Nm - to już było....
            teraz jest duży "+"
            dgw.esite.pl


            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
            -----------------------------------------------
            PerfectService by DobryGrześWawa

            Komentarz

            • czarny_wwa
              Rider
              • 2008
              • 411
              • Octavia III combi (5E5)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              martino, wysokość, a twardość, hmmmm trochę między tymi dwiema rzeczami różnicy jest :diabelski_usmiech

              Komentarz

              • martino
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2007
                • 974

                #8
                czarny_wwa, ok.... masz rację..... sorki :szeroki_usmiech
                Martino
                125 KM /272 Nm - to już było....
                teraz jest duży "+"
                dgw.esite.pl


                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                -----------------------------------------------
                PerfectService by DobryGrześWawa

                Komentarz

                • czarny_wwa
                  Rider
                  • 2008
                  • 411
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez martino
                  czarny_wwa, ok.... masz rację..... sorki :szeroki_usmiech
                  martino ależ ja się nie gniewam, a i tak i tak czekamy na mądrzejszym od nas dwóch :szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • firmek
                    Rider
                    • 2008
                    • 477

                    #10
                    martino, wysokość, a twardość, hmmmm trochę między tymi dwiema rzeczami różnicy jest :diabelski_usmiech
                    Tak jak sie zastanowie to sam nie wiem jak to nazwac - twardosc czy wysokosc. Chodzi mi o to, ze po podciagnieciu recznego mialem wrazenie, ze hamulec troche wczesniej bierze (nie trzeba go tak dalego wciskac) ale przez to to w sumie tez czulo sie jak by byl bardziej twardy :roll:
                    Ogolnie mam wrazenie, ze (przynajmniej w mojej OI z bebnami ) trzeba mocno wciskac hamulec. Na tyle, ze jak wsiadlem do golfa V to wydawalo mi sie pedal reaguje na samo spojrzenie - efekt byl taki ze hamowalem jak susel ops:

                    Komentarz

                    • tryton
                      Elegance
                      • 2008
                      • 935

                      #11
                      ja jakoś nigdy nie zauważyłem żeby regulacja ręcznego wpływała na pedał hamulca . A co do regulacji ręcznego
                      Zamieszczone przez czarny_wwa
                      w tunelu środkowym masz popielniczkę dla osób siedzących na tylnej kanapie. Po jej wyjęciu ukarze się Twoim oczom śruba regulująca naprężenie linki hamulca ręcznego. Z tego co dobrze pamiętam potrzebny ci będzie klucz płaski 10.
                      To się zgadza ja bym tylko dodał że najlepiej auto podnieść na kobyłkach i wtedy dociągać i sprawdzać czy czasem juz koła nie zaczyna blokować

                      Komentarz

                      • Spendra
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 119

                        #12
                        czarny_wwa, dzięki za opis pyk pyk pyk i wszystko jasne

                        podziękował
                        Bartek
                        ------------------------------------------------------
                        1.9 TDI 110 KM SLX /2000r Srebrny Hatchback
                        President Johnny II na pokładzie

                        Komentarz

                        • przemek88
                          Rider
                          • 2009
                          • 613

                          #13
                          Mam takie pytanie dzisiaj gdy chciałem zaciągnąć ręczny za pierwszym razem było dobrze a za drugim o mały włos nie wybiłem sobie zębów. Co się mogło stać miałem po mału się wziąść za wymianę bębnów bo szczeki były trochę starte. Aha dodam ze wcześniej ręczny łapał mi wysoko ale teraz to przesada i wogólę nie trzyma


                          Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                          Komentarz

                          • martino
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 974

                            #14
                            Zamieszczone przez przemek88
                            Mam takie pytanie dzisiaj gdy chciałem zaciągnąć ręczny za pierwszym razem było dobrze a za drugim o mały włos nie wybiłem sobie zębów. Co się mogło stać miałem po mału się wziąść za wymianę bębnów bo szczeki były trochę starte. Aha dodam ze wcześniej ręczny łapał mi wysoko ale teraz to przesada i wogólę nie trzyma
                            Na 99% linki hamulca
                            Martino
                            125 KM /272 Nm - to już było....
                            teraz jest duży "+"
                            dgw.esite.pl


                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                            -----------------------------------------------
                            PerfectService by DobryGrześWawa

                            Komentarz

                            • przemek88
                              Rider
                              • 2009
                              • 613

                              #15
                              ale to co naciągnąć ją czy co? Jeśli tak to na środkowym tunelu czy gdzieś w bębnach

                              Dzięki za odpowiedzi


                              Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                              Komentarz

                              • martino
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 974

                                #16
                                przemek88, Popatrz na opis Czarnego_wawa parę postów wyżej.

                                U mnie jak coś takiego się stało to od razu wymieniłem linki i po kłopocie
                                Martino
                                125 KM /272 Nm - to już było....
                                teraz jest duży "+"
                                dgw.esite.pl


                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                                -----------------------------------------------
                                PerfectService by DobryGrześWawa

                                Komentarz

                                • Misiekoctavia
                                  Elegance
                                  • 2005
                                  • 891

                                  #17
                                  No to się wypowiem bo wiem dużo w temacie Przez podciąganie ręcznego pod tunelem środkowym wylądowałem podczas wyjazdu na narty w serwisie w Krakowie bo mi się skończyły szczęki hamulcowe i cylinderek tak się rozszerzył, że zaczął cieknąć i układ się rozszczelnił. Wrażenie niezłe gdy na A4 wciskasz pedał hamulca, a auto hamuje ale słabo, a pedał leci w podłogę Wtedy nie było mi tak do śmiechu.
                                  Otóż po podciągnięciu ręcznego pod tunelem środkowym w październiku ręczny rzeczywiście łapał na 3,4 ząbki, a pedał hamulca ma wtedy moim zdaniem mniejszy skok i reaguje bardziej gwałtownie przez co ma się wrażenie, że przy lekkim jego muśnięciu lecimy na szybę Mi to akurat nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie. Mój pedał hamulca od zawsze miał, krótki skok i tak mi odpowiadało, a po podciągnięciu linki stwierdziłem, że hamulce mam jak brzytwa :twisted:
                                  Niestety skutek był taki, że pod koniec grudnia skończyły się szczęki hamulcowe. Została po nich już tylko blacha :lol:
                                  Może gdybym miał czujnik okładzin (o ile wogóle coś takiego jest w hamulcach bębnowych) to bym je wymienił, a tak musiałem wymienić dodatkowo cylinderki i bębny.
                                  Dowiedziałem się później od mechanika, że niby ręczny się podciąga gdzieś przy kołach, przy każdym z osobna, a nie w tunelu środkowym.
                                  Tak BTW to po wymianie tylnich hamulców już nie mam tak fajnych hamulców. Panowie w ASO musieli słabiej naciągnąć tył bo pedał wchodzi głębiej.
                                  Także ja już więcej się nie bawię w podciąganie ręcznego pod popielniczką :wink:

                                  Komentarz

                                  • speedy1953
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 105

                                    #18
                                    Jak wyciągnąć popielniczkę dla pasażerów z tyłu . Próbowałem szarpać ruszać na boki i nic
                                    0 mandatów za prędkość

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #19
                                      Jeśli wszystko jest ok z zaciskami (przy hamulcach tarczowych) regulacja linki w ogóle nie jest potrzebna. Zdarzają się sporadyczne przypadki ale bardzo rzadko i są spowodowane rozciąganiem się linek. Za niwelowanie luzu miedzy tarczą a klockiem jest odpowiedzialne sprzęgiełko znajdujące się w tłoczku hamulcowym.
                                      Jeśli ręczny zaczyna brać coraz wyżej należy sprawdzić (przy opuszczonym ręcznym) czy z tyłu zacisku, ramię gdzie przychodzi linka opiera się o ogranicznik MIN. Jeśli jest powiedzmy w połowie swojej drogi to mamy problem albo z linką która się zaciera albo z zaciskiem. W zacisku znajdują się sprężyny talerzowe które albo są na tyle już słabe albo po prostu popękały i dlatego dźwignia nie odbija do końca. W końcowym stadium może dojść do tego że ręcznego w ogóle nie będzie na danym kole ponieważ dźwignia na zacisku oprze się o ogranicznik MAX. Wtedy i ręczny w kabinie możemy zaciągnąć pod sufit

                                      Jeśli chodzi o hamulce bębnowe
                                      Przy kołach nie ma żadnej regulacji na lince :!: :!: :!:
                                      Zadanie sprzęgiełka pełni tu samoregulator. Niestety nie jest to układ super dopracowany i dlatego regulacja ręcznego może poprawić odczucia przy naciskaniu pedału hamulca. Należy tylko pamiętać że szczęki jak i bębny mają swój max i min wymiar do którego należałoby się się stosować. I jeszcze jedno: nadmierne podciąganie ręcznego może także prowadzić do uszkodzenia czujnika i pierścienia od ABS-u
                                      Misiekoctavia, w Twoim przypadku nie tylko szczęki kwalifikowały się do wymiany ale i bębny.

                                      Reasumując:
                                      linkę podciągamy wtedy gdy sprawdzimy że przy kołach jest wszystko ok. w innym przypadku nie ma to sensu bo to jak leczenie syfa pudrem
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      • Arek
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 3143

                                        #20
                                        Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                        Jeśli wszystko jest ok z zaciskami (przy hamulcach tarczowych) regulacja linki w ogóle nie jest potrzebna. Zdarzają się sporadyczne przypadki ale bardzo rzadko i są spowodowane rozciąganiem się linek. Za niwelowanie luzu miedzy tarczą a klockiem jest odpowiedzialne sprzęgiełko znajdujące się w tłoczku hamulcowym.
                                        Jeśli ręczny zaczyna brać coraz wyżej należy sprawdzić (przy opuszczonym ręcznym) czy z tyłu zacisku, ramię gdzie przychodzi linka opiera się o ogranicznik MIN. Jeśli jest powiedzmy w połowie swojej drogi to mamy problem albo z linką która się zaciera albo z zaciskiem. W zacisku znajdują się sprężyny talerzowe które albo są na tyle już słabe albo po prostu popękały i dlatego dźwignia nie odbija do końca. W końcowym stadium może dojść do tego że ręcznego w ogóle nie będzie na danym kole ponieważ dźwignia na zacisku oprze się o ogranicznik MAX. Wtedy i ręczny w kabinie możemy zaciągnąć pod sufit
                                        dokładnie jak pisze DGW,ja u siebie wyczyściłem zacisk wymieniłem linkę i dalej lipa byla,dopiero jak DGW wymienił mi zacisk wszystko wróciło do normy powód te sprężynki nie odpuszczały :P
                                        -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                        Komentarz

                                        • przemek88
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 613

                                          #21
                                          to mi się chyba zerwala ta linka skoro zaciągał dobrze a teraz to wogóle. ciężko wymienić ta linke?


                                          Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                                          Komentarz

                                          • Misiekoctavia
                                            Elegance
                                            • 2005
                                            • 891

                                            #22
                                            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                            Misiekoctavia, w Twoim przypadku nie tylko szczęki kwalifikowały się do wymiany ale i bębny.
                                            I tak też zrobiłem po awarii. Wymieniłem cały komplet cylinderki, szczęki i bębny co nie zmienia faktu, że po założeniu nowego zestawu ręczy wciąż muszę zaciągnąć wysoko, a i tak trzyma słabo. Jak na razie dałem mu spokój bo nie chcę powtórki z rozrywki.

                                            Komentarz

                                            • Noc
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 120

                                              #23
                                              Misiekoctavia, miałem u siebie podobnie jak ty, cieszyłem się że mam dobry hamulec ręczny do czasu jak o mały włos bym nie wjechał w inne auto. okładzina się wytarła, cylinderek wypchało i płyn hamulcowy spieprzał jak głupi. Wymiana gumek/uszczelniaczy w cylinderkach i kupno nowych okładzin pomogło. Cylinderków nowych nie kupowałem bo wymieniałem jej 2 miesiące wcześniej
                                              Założony gwint WEITEC :-D

                                              Komentarz

                                              • DGW
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 2330

                                                #24
                                                Noc, u Ciebie niestety ale też bębny są do wymiany.
                                                Przy trzymającym wymiar bębnie nie ma możliwości żeby wyleciał tłoczek z cylinderka nawet na max wytartej szczęce
                                                NFPNorth-West
                                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                                ->
                                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                Komentarz

                                                • Misiekoctavia
                                                  Elegance
                                                  • 2005
                                                  • 891

                                                  #25
                                                  Noc, miałeś dokładnie to samo co ja
                                                  Wiesz szczęki u mnie były wymieniane natomiast bębny miałem jeszcze od nowości, a auto miało chyba wtedy z 8 albo 9 lat. Oglądałem bębny na warsztacie i ich powierzchnia cierna wyglądała jak zaorane pole.
                                                  Jednak przydałby się jakiś czujnik zużycia na hamulce bębnowe, a u mnie takowego nie ma nawet w przednich hamulcach.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...